Veelgestelde vragen

We proberen alles zo eenvoudig en probleemloos mogelijk te houden, maar soms komen toch een aantal vragen terug. Hieronder vindt u enkele van de vaakst gestelde vragen. Als uw vraag hier niet tussen staat, neem dan gerust contact met ons op. Wij helpen u graag verder.

Is mijn offerte inclusief btw?

Onze offertes zijn standaard exclusief btw. Dit zal worden toegevoegd zodra uw verzoek een bestelling wordt en zal worden weergegeven op uw factuur..

Zijn de offertes inclusief bedrukking met mijn logo?

Alle offertes zijn verschillend (afhankelijk van de door u gevraagde specificaties), maar we vermelden meestal wel de prijs van bedrukking op het product.s.

Mijn organisatie is een goed doel - moeten wij btw betalen?

Als uw organisatie een goed doel is, moet u mogelijk wel of geen btw betalen. Informeer bij de belastingdienst.

Wat zijn setupkosten, en waarom moet ik die betalen?

Setupkosten hebben te maken met het opzetten van de drukmethode of -techniek die voor uw producten wordt gebruikt. Sommige drukmethoden maken gebruik van individuele drukzeven, andere gebruiken drukplaten en weer andere hebben een extra gereedschapskost. Deze kosten noemen we setupkosten, omdat het opzetten van specifieke ontwerpen kosten met zich meebrengt.

Waarom worden er soms meer dan één keer verzendkosten in rekening gebracht bij mijn bestelling?

Als u verschillende soorten producten bij ons bestelt, worden deze soms vanop meerdere plaatsen verzonden. Dit betekent dat meerdere leveranciers de goederen naar de door u gekozen locatie(s) zullen verzenden - en dat betekent ook er meer dan één keer verzendkosten in rekening worden gebracht.

Waarom is de prijs veranderd ten opzichte van mijn laatste bestelling?

Hoewel we proberen om voorgaande prijzen te respecteren, kunnen er soms dingen veranderen die volledig buiten onze controle liggen (zoals materiaalkosten, drukkosten enz.). Soms fluctueren de prijzen, zonder dat we daar veel aan kunnen doen. Praat gerust met uw accountmanager om indien nodig een meer budgetvriendelijke optie te vinden.

In welk formaat moet ik mijn artwork aanleveren?

Artwork kan in verschillende formaten worden aangeleverd, afhankelijk van de door u gekozen bedrukkingsoptie. In het algemeen zal een vectorafbeelding die als PDF- of EPS-bestand wordt opgeslagen, met alle lettertypen beschreven en Pantones geselecteerd, voldoende zijn. Als u twijfelt over uw bestand, ga dan naar onze studiopagina voor meer informatie.

Hoe lang duurt het voordat mijn grafische proefdruk wordt geleverd?

We proberen zo snel mogelijk uw grafische proefdruk te verzorgen, maar houd er rekening mee dat het ongeveer 24-48 uur kan duren voordat deze klaar is voor uw goedkeuring.

Wanneer wordt mijn leverdatum bevestigd?

Zodra u uw proefdruk heeft goedgekeurd, wordt er binnen 24-48 uur een leveringsdatum verstrekt.

Krijg ik een melding als mijn goederen zijn verzonden?

Jazeker! Zodra we bevestiging hebben dat uw bestelling is verzonden, sturen we u een e-mail.

Hoe betaal ik voor mijn bestelling?

Als u een kredietrekening bij ons heeft, zal het bedrag voor uw bestelling op uw rekening worden geboekt en binnen 30 dagen na de factuurdatum moeten worden voldaan. U kunt op de volgende manieren betalen:

  • met een creditcard of betaalpas - telefonisch via het accountteam bij Fluid.
  • via BACS/CHAPS - de bankgegevens staan op uw factuur.

Als u geen kredietrekening bij ons heeft, kunt u op de volgende manieren betalen:

  • via creditcard of betaalpas (gebruik de link 'NU BETALEN‘ op de pro-formafactuur die wij u per e-mail hebben gestuurd)
  • via BACS/CHAPS - de bankgegevens staan op uw pro-formafactuur.

Opgelet: alle eerste bestellingen worden op een pro-formabasis uitgevoerd, tenzij anders overeengekomen voordat uw bestelling wordt verwerkt.

Als ik een probleem met mijn bestelling heb na ontvangst, met wie moet ik dan contact opnemen?

Wij zijn er om u te helpen bij eventuele problemen en willen deze zo snel mogelijk voor u oplossen. Neem contact op met uw Accountmanager of Productiemanager voor hulp bij het bestellen.

Wanneer moet ik ten laatste contact opnemen over eventuele problemen na levering?

Indien mogelijk verzoeken wij u vriendelijk ons binnen 30 dagen na levering van uw bestelling op de hoogte te stellen van eventuele problemen.