Klanten: TIME Magazine

De klant:

TIME Magazine werd in 1923 in New York City opgericht, en is tegenwoordig het nieuwsweekblad met de grootste oplage ter wereld.

Doelmarkt/-sector:

Deze campagne richtte zich op huidige abonnees van TIME Magazine, om hen te stimuleren nieuwe abonnees aan te brengen.

De opdracht:

We werden gevraagd om een kalender te ontwerpen en produceren waarop de geschiedenis van Time Magazine door de jaren heen werd uiteengezet. Deze kalender kon vervolgens naar bestaande abonnees worden gestuurd als bonus voor het aanbrengen van nieuwe klanten.

De oplossing:

Na enkele besprekingen met de mensen van TIME zijn we direct aan het werk gegaan om een unieke muurkalender voor hen te ontwikkelen. De kalender moest lichtgewicht zijn zodat deze makkelijk verstuurd kon worden, maar ook aantrekkelijk en interessant voor de lezer zijn en binnen een beperkt budget passen. We hebben een mooi, duidelijk ontwerp gecreëerd dat erg op de stijl en vormgeving van het tijdschrift leek.

Het resultaat:

We hebben uiteindelijk 2500 kalenders geproduceerd. Omdat we graag lokale bedrijven steunen en milieuvriendelijk te werk willen gaan, werden alle kalenders in het VK gedrukt. Onze partners bij TIME waren erg blij met het product, vooral met de supersnelle levertijd van de speciaal voor hen ontworpen kalender. De wervingscampagne loopt ook nog steeds goed, mede dankzij onze kalenders!