Klantcase: Renault 

De klant:

Renault Sport is de divisie binnen Renault die zich bezighoudt met motorsport en de productie van sportmodellen in beperkte oplage. Renault Sport Racing organiseert een groot aantal gesponsorde evenementen overal ter wereld en beheert de motorsportarm van Renault, waar ook Renault‘s Formule 1-team deel van uitmaakt.

Doelmarkt/-sector:

Bezoekers en VIP-gasten van het Renault F1-team tijdens een Formule 1-race.

De opdracht:

Renault zocht specifiek naar producten die de VIP‘s ook na de race nog goed konden gebruiken en dus van een zeer hoge kwaliteit moesten zijn. Daarnaast moesten de artikelen Renault tijdens het hele raceweekend zoveel mogelijk naamsbekendheid opleveren.

De oplossing:

Onze senior accountmanager Stef uit Amsterdam had wel een idee. Op basis van haar kennis en advies hebben we vervolgens het volgende VIP-pakket voor Renault samengesteld:

Rugzak: elke gast ontving bij aankomst op het circuit een rugzak die zij meteen in gebruik konden nemen om tijdens hun verblijf hun persoonlijke spullen in mee te dragen.

Thermoskan en waterfles: een ideaal product waarmee gasten op het circuit rond konden lopen en reclame voor Renault konden maken en dat ook na de race nog goed van pas kon komen. De VIP‘s konden deze hoogwaardige en milieuvriendelijke flessen gebruiken voor warme én koude drankjes.

Lanyard: waar bezoekers hun VIP-kaarten aan konden bevestigen.

Lunchtas: met een lunch samengesteld uit lokale producten.

Sjaal: een bijzonder en exclusief artikel dat speciaal voor deze race aan het pakket werd toegevoegd. Deze opvallende sjaals konden tijdens het hele weekend ook op tv goed gezien worden en leverden Renault een uitstekende naamsbekendheid op.