Klantcase: Kylie Christmas

De klant:

A Kylie Christmas was een serie kerstconcerten gegeven door ieders favoriete popprinses Kylie Minogue in de Royal Albert Hall in Londen, ter ondersteuning van haar nieuwe Kylie Christmas-album dat in 2015 uitkwam.

Doelmarkt/-sector:

Tijdens het concert zou er ook een pop-upwinkel worden ingericht in de lobby van de Royal Albert Hall, waar bezoekers terechtkonden voor speciale Kylie-producten. Dit is waar wij van pas kwamen.

De opdracht:

Kylie‘s team gaf ons een gedetailleerde omschrijving van hun wensen en vereisten. De producten moesten natuurlijk een kerstthema hebben en bij Kylie‘s merk passen. Ze moesten niet alleen uniek en speciaal voor deze concerten ontworpen zijn maar ook luxe uitstralen. Dit was namelijk niet zomaar een kerstshow! De productie moest bovendien snel verlopen, zodat Kylie de ontwerpen van tevoren zelf kon goedkeuren.

De uitdaging:

Een snelle levertijd was cruciaal aangezien we maar vier weken hadden voordat de producten vóór de eerste show in de pop-upwinkel klaar moesten liggen. Kylie‘s team stelde bovendien hoge eisen aan de service die zij van ons tijdens dit project verwachtten. Gelukkig hebben we zonder enige problemen aan alle verwachtingen kunnen voldoen.

De oplossing:

Er werd een groot aantal productideeën voor de pop-up geopperd. We lieten ons daarvoor inspireren door eerdere geslaagde voorbeelden zoals de pop-upshop in de Royal Gardens van Highgrove House, het landgoed van prins Charles in Gloucestershire.

De producten die in de laatste selectieronde belandden, bestonden o.a. uit luxe kerstballen in drie verschillende kleuren, twee kartonnen standees, een chique pen met een bijsluiter en een hoogwaardige powerbank.

Producten die uiteindelijk niet werden gekozen, waren bijvoorbeeld snoep, kerstzuurstokjes en chocolademunten in een organza zakje. Hoewel onze leveranciers de gewenste productkwaliteit niet konden leveren, wilden we toch graag een geschikte oplossing voor deze optie vinden. We hebben uiteindelijk speciale toestemming gekregen van de inkoopmanager van Fortnum & Mason om hun chocola voor dit doel te gebruiken. Dit zou voor hun de eerste keer zijn dat zij zoiets hadden gedaan.

Op de dag vóór het eerste concert heeft ons hele Londense team samen met Kylie‘s team alles op alles gezet om ervoor te zorgen dat alle geselecteerde producten klaar waren voor hun debuut in de pop-upstore. Kylie‘s team was maar wat blij met de extra werkkrachten die in de aanloop naar de opening van de pop-up nog goed van pas kwamen.

Het resultaat:

Kylie‘s team was verrukt met het uiteindelijke resultaat. De producten werden enthousiast ontvangen door de concertgangers en waren na afloop volledig uitverkocht! Kylie heeft onze producten ook voor de marketing en PR van haar concerten gebruikt. Zie of je ze in de video hieronder kunt herkennen: