Klantcase: Google 

De klant:

Niet zeker wie of wat Google is? Google het!

Doelmarkt/-sector:

Het was de bedoeling dat deze campagne tijdens het Mobile World Congress geïntroduceerd zou worden - misschien wel het grootste evenement voor mobiele telefonie van het jaar. Het is een lanceerbasis voor de beste smartphones, horloges, tablets en meer, en vormt een platform waarop de grootste en nieuwste trends in de mobiele sector worden besproken. We kunnen het dus met recht een grote show noemen, vol met influencers en invloedrijke merken...

De opdracht:

Google wilde graag een unieke giveaway, een product dat als link kon dienen met Google en zijn partnermerken en waarvan de onderliggende boodschap Google‘s motto ‘Be together - not the same’ moest weerspiegelen. Het moest aantrekkelijk genoeg zijn voor een divers en wereldwijd verspreid publiek maar mensen ook persoonlijk kunnen aanspreken.

De uitdaging:

Google is een belangrijke gast bij het jaarlijkse Mobile World Congress, ‘s werelds grootste beurs voor de mobiele sector.  Al Google‘s partners zijn er aanwezig, zoals LG en Samsung. Google was op zoek naar een interessant en innovatief idee om bezoekers naar de stands van hun partners te trekken.

De oplossing:

Directeur bedrijfsontwikkeling van Fluid in Londen, Alexis Stone, ging de uitdaging aan en ontwikkelde samen met Google en diens eigen reclamebureau een reeks unieke speldjes voor het bedrijf. Deze reeks kan jaarlijks worden aangepast aan het op dat moment geldende thema. Vorig jaar hebben we meer dan 200.000 speldjes in ongeveer 80 verschillende ontwerpen geproduceerd.

Bezoekers aan de show kunnen alle stands bezoeken en ondertussen zoveel mogelijk verschillende speldjes verzamelen. Bezoekers met een complete verzameling krijgen vervolgens een speciaal ‘limited edition‘-ontwerp opgespeld.

Het resultaat:

Google was verrukt over het resultaat! De speldjes waren een daverend succes en vormen sinds hun introductie een jaarlijks terugkerende attractie tijdens het Mobile World Congress.

Nathalie Mayhew van Google is een fan: “Ik werk al vier jaar lang met Alexis samen, en kan bij haar terecht voor al mijn Google-producten. Ze haalt alle deadlines, werkt binnen budget en kan bijna alles een persoonlijk tintje geven. Ik raad Fluid Branding voor de volle 100% aan.”

De sociale media staan tijdens het driedaagse evenement bol van de foto‘s van trotse bezoekers met hun verzameling speldjes waarvoor zelfs een levendige ruilhandel met andere leden van de MWC-gemeenschap bestaat. De Android-speldjes zijn zeer gewild en worden hartstochtelijk verzameld.

Vier jaar na de introductie van de verzameling heeft Google inmiddels al meer dan een miljoen exemplaren van de populaire speldjes besteld.