Klantcase: DS Automobiles 

De klant:

DS is een hoogwaardige fabrikant van auto‘s met een bijzondere stijl. In hun auto‘s komen een charismatisch ontwerp, verfijnde materialen en luxueus comfort op een unieke manier samen.

Doelmarkt/-sector:

Iedereen die tussen 1 september en 31 december 2017 de DS3 Connected Chic bestelde.

De opdracht:

Alexis Stone, onze verkoopdirecteur in Londen, werd door het PR-bureau van DS Automobiles gevraagd of hij wat kon met het idee om een bPay contactloze betaalchip in de autosleutel van de DS3 Connected Chic te verwerken. De eigenaar van dit nieuwe model zou de autosleutel op deze manier kunnen gebruiken om contactloos voor zijn boodschappen te betalen.

Een primeur voor de autoindustrie!

De uitdaging:

Het project werd in augustus 2017 opgezet en de producten moesten vóór 1 september van datzelfde jaar klaar zijn. De deadline overlapte met een belangrijke verkoopperiode binnen de autoindustrie en de uitgave van een nieuwe serie kentekens, waardoor er weinig manoeuvreerruimte was wat betreft levertijden.

Het product moest eerst grondig getest worden om te zien of het überhaupt haalbaar was om deze nieuwe technologie in de autosleutel te verwerken en daarbij toch de volledige functionaliteit van de bPay contactloze betaalchip te behouden. Naast de functionaliteit en het testen van de autosleutel moesten we ons ook aan de stijlgids van DS Automobiles houden, en aan de richtlijnen van bPay. Voor dit project gold een zeer gedetailleerd goedkeuringsproces dat zeer nauwkeurig gevolgd moest worden zodat alles op tijd kon worden afgeleverd.

De oplossing:

Het project werd binnen 3 weken voltooid.

De autodealers konden de bPay contactloze betaalchips in alle sleutels van de nieuwe modellen installeren. Bij aankoop werd er voor de nieuwe eigenaar een mooi geschenkdoosje in de auto klaargelegd met daarin de sleutel met de bPay contactloze betaalchip, een leren portemonnee, een sleutelring en een informatiekaart met aanwijzingen voor de activering van de contactloze betaalsleutel.

Daarnaast produceerden we een gebruiksaanwijzing voor dealers van DS Automobiles over hoe zij de chips konden installeren, en een trainingshandboek zodat zij met kennis van zaken met hun klanten over het product konden praten.

Het resultaat:

Het project werd niet alleen op tijd afgeleverd, het was ook een drievoudige primeur: voor ons, voor DS Automobiles en voor Barclays.

Mark Blundell, marketingdirecteur voor DS Automobiles in het VK: “DS Automobiles noemt hun merksignatuur de ‘Spirit of Avant-Garde’. Om die reden wilden we met deze technologie graag een voortrekkersrol spelen in de autowereld omdat we wel inzagen dat dit accessoire perfect bij het nieuwe DS3 Connected Chic-model paste. Door contactloze betaling in de sleutel te verwerken, konden we de connectiviteitsboodschap versterken en tegelijk een unieke functie toevoegen die ook nog eens een primeur in de autowereld was. Fluid speelde hierin een belangrijke rol: ze zorgden ervoor dat alles klaar was voor de introductie van het nieuwe model en het was een genoegen om met hen, en onze partners bij bPay, samen te werken. Al met al is de campagne zeer goed verlopen, en hebben we uitstekende feedback van onze klanten, ons dealernetwerk en de automedia gekregen.“