Klantcase: DKNY

De klant:

DKNY is een modehuis uit New York dat zich specialiseert in modeartikelen voor mannen en vrouwen. Het huis werd in 1984 opgericht door Donna Karan en is een wereldwijd bekend kledingmerk.

Doelmarkt/-sector:

Ondersteuning tijdens de lancering van een nieuw DKNY-product.

De opdracht:

DKNY wilde hun nieuwe parfum aan het grote publiek presenteren. Het parfum kreeg de naam ‘Stories‘, en was geïnspireerd door de grenzeloze mogelijkheden, vrijheid en grootstedelijke stijl van de stad New York. Ze zochten naar producten die tijdens de marketingcampagne voor de lancering van het parfum als geschenk aan influencers en in goodiebags voor inkopers gebruikt konden worden.

De uitdaging:

De klant zocht naar één product dat met verschillende boodschappen bedrukt kon worden. De tagline van de campagne was: NYMADEME_, gevolgd door verschillende boodschappen zoals bijvoorbeeld: NYMADEME_LOVE.

Het vinden van een geschikte druktechniek met voldoende flexibiliteit was daarom essentieel. De klant had ook een paar andere eisen in verband met de verpakking en levering van de campagneproducten, en het product moest in verschillende maten geleverd kunnen worden.

De oplossing:

Onze accountmanager Megan, uit Plymouth, stelde voor om boodschappentassen en T-shirts voor deze campagne te gebruiken.  Om aan de merkvereisten van de klant te kunnen voldoen, raadde Megan aan om de tassen en T-shirts met een transferdruk te bedrukken. De tekst NYMADEME_ werd door middel van een zeefdruk direct op de tas en het T-shirt aangebracht en het laatste woord met behulp van een transfer. Zo kon de klant de producten met verschillende boodschappen laten bedrukken. Door een transferdruk voor de verschillende woorden en berichten te gebruiken, kon de klant ook aanzienlijk op de creatiekosten besparen, zodat het project netjes binnen budget bleef.

Het resultaat:

De klant was verrukt met de tassen en T-shirts, mede omdat we een goede oplossing voor de ingewikkelde drukvereisten hadden gevonden. De eerste partij T-shirts en tassen bleek zo populair te zijn dat de klant meerdere bestellingen voor beide producten moest plaatsen om aan de vraag te kunnen voldoen. Ze zijn voor diverse evenementen en gelegenheden gebruikt, waaronder productintroducties, als interne relatiegeschenken en giveaways aan klanten.