Klantcase: American Airlines

De klant:

American Airlines is de grootste luchtvaartmaatschappij ter wereld. Het bedrijf beheert een gigantisch internationaal en nationaal netwerk: gemiddeld bijna 6700 vluchten per dag naar zo‘n 350 bestemmingen in meer dan 50 landen. American Airlines kan dus gerust een groot merk genoemd worden.

Doelmarkt/-sector:

Deze opdracht was specifiek gericht op deelnemers aan interne AA-presentaties voor zakelijke luchtvaartpartners, verkoopconferenties en vakantiebeurzen.

De opdracht:

Onze verkoopmanager, Amy, kreeg de opdracht om een origineel relatiegeschenk te bedenken dat helemaal bij de sfeer en stijl van American Airlines aansloot. Het moest een leuke, unieke giveaway zijn, maar tegelijk ook een praktisch nut hebben.

De uitdaging:

Amy had snel door dat ze, in de snelle wereld van de promotionele producten, een zeer bijzonder item moest bedenken om aan de wensen van de klant te voldoen. Toen het product eenmaal gekozen was, kondigde het volgende probleem zich aan: hoe vertaal je een foto naar een driedimensionaal product? Hier wist onze studio gelukkig wel raad mee.

De oplossing:

We creëerden een geheel op maat gemaakt model van een van de meest iconische en meest moderne American Airlines-vliegtuigen... en maakten er een usb-stick van. Er werden foto‘s van een Airbus A330 gemaakt, die vervolgens in een CAD-programma in 3D werd nagetekend en gemodelleerd. De tekenbestanden werden toen naar de productie-afdeling gestuurd, waar er modellen en echte producten van werden gemaakt.

Het resultaat:

Het eindresultaat was een op maat gemaakte usb-stick van zacht pvc-plastic in de vorm van een 3D-vliegtuig. Het product was niet alleen een leuke, speelse weergave van de iconische Airbus A330, het was ook een reuze nuttig en volledig uniek geschenk dat AA tijdens evenementen kon weggeven aan zakelijke partners.

Paige, de marketingassistent van American Airlines, kon melden dat “de usb-sticks al snel een van de meest geliefde items onder onze klanten zijn geworden. Het is een geheel voor ons op maat gemaakt product dat volledig aan onze wensen kon worden aangepast en waarop we van tevoren zelfs onze presentatie konden laden.”